Koffi Kwahulé’nin 2020 yılında tek erkek oyuncu için kaleme aldığı “Close up” metni çok katmanlı yapısı ile dikkat çekiyor. Temelde bir seri katil psikolojisi üzerine şekillenen oyunda, günümüz insanının bireysel varoluş mücadelesinin yanı sıra, toplumla yaşadığı (kimi zaman da yaşamak zorunda kaldığı) sorunlu ilişki üzerinden bir anlatım söz konusu. Bir seri katilin psikolojisini günümüz dünyası ile harmanlayan bu oyun, insanlık tarihi kadar eski bir olgudan yola çıkıyor: cinayet, daha genel bir ifadeyle öldürme güdüsü. Koffi Kwahulé’nin oyunu bireyin karmaşalar içerisindeki zihni üzerinden, insanın çağdaş dünyadaki yerine ilişkin bir sorgulama sunmakta. Bunu da Ezekiel’in ismini verdiği bir katil, tecavüzcü, pedofil ve hatta nekrofil olarak tanımlanabilecek bir karakter aracılığıyla gerçekleştirdiği metninde, insanın maddi ve manevi yozlaşmasının farklı veçhelerini irdelemekte.
Tek kişilik bir oyun olmakla birlikte, birbiri içerisine geçen olaylar, mekanlar ve kişiler, yalın bir anlatımla seyirciyi şaşkınlığa uğratıyor. Bir an için gerilim, korku, belirsizlik ve şüphe insanı sarmalarken, bir sonraki anda merak duygusu tüm sahneyi ele geçirmekte. Tekinsizlik etrafında şekillenen her ana her varlığa her mekana hükmediyor “Close up” oyununda.
Hokuscorpus’un yapımcılığında, Ulaş Akşit’in başrolünde olduğu ve Ezgi Coşkun tarafından çevrilen ve sahneye konan “Close up” ezber bozan bir oyun olarak, polisiyeye, genelde suç edebiyatına, özelde ise seri katil psikolojisine ve hatta patolojisine merak duyan herkesi, kendi dünyası ile yüzleşmeye, yozlaşan insanın bireysel ve toplumsal tarihini sorgulamaya davet ediyor.